Thuluth

11 Responses to “Thuluth”

  1. mohd noor fathi bin montalib Says:

    salam ust..nk kongsi sikit..maybe ana perasan..pada sambungn dal DIN & ‘INDA..klu dalam Qaedah Hasyim Baghdadi..ekor dia nmpk luas lagikan??dan jatuh dia 2 titik jekan..sekadar berkongsi.. 🙂

  2. arabiccalligraphy Says:

    Waalaikumsslam Fathi. Mungkin betul.. Tapi ana tulis ikut macam2 mazhab. asal sedap mata memandang, ok la tu..hehe..

  3. Firdaus™ Says:

    mabruk ustaz….seperti biasa…hidangan qawaid yg mantap…sekadar berkongsi, sy pun sama ustaz, bila menulis ikut sesedap mata memandang…huhu

  4. faaiz Says:

    salam ust..ana pdtg baru..cantik hasil ust..bgs ust fathi..prihatin..ust..nk tnya blh?..npe dal(addin) dan dal(‘inda) nmpk beza u y ust tulis tu..mf.klu ana salah nmpk.

  5. arabiccalligraphy Says:

    Waalaikmslm Faiz. Biasalah.. itu masalah alignment tangan heehe.. kejap ok kejap tak ok. Bukan senang nak konsisten tahap Hasyim Baghdadi.

  6. faaiz Says:

    oooo..yeke..tapi ust ni dh tahap tera la..bleh x ust wat tutorial huruf ain dan jim..ha..satu g huruf ra..mnx bantuan

  7. mohd noor fathi bin montalib Says:

    salam..ust Firdaus™ kate dia tulis pun ikut sesedap mata memandang..?? ish ish ish..ana tgk qawaid y ust Firdaus™ dan ust Baqi tulis memang ana x leh nk buat sampai tara tu..ana suke perhatikan tulisan org..tapi tulis byk silap..beri tunjuk ajar ye..bittaufiq insyaAllah..

  8. zakwan Says:

    salam..dari dulu sampai sekarang tetap mantop… tapi ana lg suka klu u.baki tulis dngan mizan(titk noktah)..boleh la jadi rujukan kami..kami yang masih baru belajar ni..salam ziarah:)

  9. zaid Says:

    ana pun suka tengok dan tenung2 karya ust baki ni,pada hemah ana utk tulisan yg mantap seseorang penulis perlu mengusahakan hati yg bertahap mutmainnah baru ada rohnya.

  10. araifin Says:

    assalamualaikum w.b.t, u.baki minta izin jadi anak murid ustaz.. boleh tak tashihkan tulisan2 saya… nak berguru sambil mengadap guru tapi dah takde masa dek kesibukan kerja..harap2 internet boleh jadi medium pembelajaran….

  11. arabiccalligraphy Says:

    waalaikmslm araifin. Insya Allah boleh.. Takda masalah, boleh pos melalui email. Tapi kdg2 saya pun sibuk juga. Klau sempat saya akan pos balik..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: